onsdag 17 juni 2009

BLIR DETTA VERKLIGEN BRA?

Jag vet inte vad jag tycker, men ser den inte ändå stor ut? klart nu har jag en jättetunn tröja på mej men...


Sen tycker jag att det bubblar typ i raglanökningen, kan det vara för att jag slutade öka i armen men fortsatte i fram o bakstycke? Det syns inte så tydligt på bliden. Kanske det försvinner när man blockar?

Dock när jag mäter blir ryggen 50 cm bredd och armen är 36cm rundom. Vilket ju är rätt.???
Snälla tala om vad ni tycker?
Ha det Curi

6 kommentarer:

  1. Hej
    Jag tycker nog att den ser lite stor ut också, min står ut lite över raglanökningen också, men de känns lite trist att repa upp, kanske får jag ta de som en övningskofta.
    Gillar verkligen ditt färgval =)
    Ha de gott.
    Eva.

    SvaraRadera
  2. Tack! Gillar färgerna själv med. Har nästan bestämt mej för att repa upp en bit. :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, den ser nog lite stor ut, Har du ökat som Kofta skrivit? I så fall kanske du ska repa en liten bit bara och inte öka i samma takt. Tröjor som är rätstickade brukar se lite mer bylsiga ut så det är så svårt att säga vad du ska göra, så vet man ju inte hur du vill ha den, jag vill ju inte ha tajt så jag gör min en aning större. Jisses det här blev ju ingen hjälp alls bara virrigt. Hoppas Koftan hjälper dig bättre eller någon annan.

    SvaraRadera
  4. Tack håller med dej om precis allt du säger och jag har repat upp till mitten av det sista ljusa bandet och sen lagt armhålet där och det ser betydligt bättre ut. Sen får jag öka lite i sidan för att få den lite rymligare över magen :-)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ditt ok är för stort. Du har valt ett jättefint garn (Rowan 4ply soft) som jag tror är ganska elastiskt och då kan du göra koftan mer tight för den "växer" troligen när du börjar använda den. Rätstickning ger ett vacker yta, men den har också förmågan att växa lite när plagget hänger ut sig vid användning. Ytterligare ett skäl att repa upp en bit.Jag tror det är lagom när du provar under armen och du måste sträcka lite för att få ihop det. Imorgon beskriver jag hur man kan få ihop halskanten lite (med hjälp av smygmaskor) och göra den mindre elastisk och det tror jag du ska göra. Din kofta kommer att bli så fin.
    Många goda tankar från Koftan

    SvaraRadera
  6. Bra att det ordnade sig för dig och att du fick lite hjälp av Kofta också. Lycka till nu.

    SvaraRadera