lördag 15 augusti 2009

OOOPS

Länge sen jag skrev några ord. Det händer dock inte så mycket just nu så då blir det lite torka här med. Var i Karlskrona på sailet igår, blev besviken, tidningen skriver om det som om det vore det störste som händer i länet men jag tycker Östersjöfestivalen är mycket trevligare. (i Karlshamn) Och sen talar vi inte ens om Killebomfestivalen i Sölvesborg, även om jag missade den i år pga olika omständigheter.

Trädgården frodas, salladen växer och det gör även sniglarna. Jag tvättade av ett salladshuvud som vi skulle ha till middag, och sen började jag att skära upp det. Det skummade!!! Fattade ingenting, aja sa jag till gubben det måste vara efter sniglarna, slemmet de lämnar efter sej när de kryper. Så jag tvättade det mera och ja skummet försvann. Tyckte det var konstigt i alla fall med den skummande salladen.......
Till jag kom på att jag hade slängt den i diskbaljan när jag kom in med den. Och innan jag gick ut hade jag förberett för att börja diska .... diskmedel i baljan :-)) Så det var verkligen en ren sallad vi spisade den kvällen.

Idag??? Idag är jag bara trött, har sovit en stund på eftermiddagen. Det regnade på altantaket, jag hade varmt under min filt och innan det gått lång tid så sov jag. Skönt.


Ha det Curi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar