måndag 13 juli 2009

ÄNNU EN, NEJ TVÅ KOFTOR


Nu har jag äntligen blivit färdigt att ta en bild på min nya upp och ner kofta, stickas i kycklinggul bomullsgarn safran från drops. Har gjort halsringningen betydligt mindre än på förra koftan. Förra koftan ligger på blockning får se när den är torr så jag kan visa upp den.
Detta gula garnet är lite tunnare så jag sticker på stickor nr 2½, det går sakta men jag tänker inte stressa.
Mönser blir 8v rätst o sen 8v slät med ett hålvarv på mitten, och ärmarna blir korta.

Sen är det nästa kofta som är på tur, en i lila garn drops muskat st nr 3, väldig fin lyster är det i garnet. Det skall bli skoj att sticka denna, jag vet inte än hur mönstret på denna skall bli, får höra hur mamma vill ha den, trekvarts ärmar var i alla fall ett önskemål.

Sen har dottern med fått inspiration och virkar mormorsrutor i muskatgarn, fyra olika färger blått och grönt blir det och sen ett foder som inte är köpt ännu.

Det var i alla fall en liten uppdatering om vad jag/vi håller på med just nu, sen har jag ett hemligt projekt som jag inte får lov att tala om ännu så det får vänta. :-))

Ha det Curi

1 kommentar:

  1. Den gul ser så himla fin ut!
    Det syns att du kan mönstret nu och börjar använda egna idéer. Jättesnyggt med hålranden!

    SvaraRadera