fredag 24 juli 2009

MORMORS SJAL

Nu äntligen har jag blockat mormors sjal, den sticka de jag i höstas och hon fick den i julklapp, men jag hade inte hunnit blocka den så det har jag gjort nu.

Stor blev den och mjukt, stickat i babyalpacka från drops tror jag att det var.

Blir spännande o se hur den blir sen när jag lossnar den. Har inte blockat mina grejor så länge än jag har alltid bara stickat och sen använt, men det blir snyggare med blockning , formen finns ju där precis som jag vill.



Hoppas mönstret syns på denna bilden. Har för övrigt tagit ledigt från stickningen idag för jag har fått lite ont i ene armbågen, det har blivit mycket stickning denna semester.


Det har varit full rulle här de siste 14 dagarna, dottern o sambon har varit hemma, mina föräldrar har varit i 4 veckor, och så klart har sonen varit hemma lite oftare än vanligt nu när hela familjen var samlat.
Så nästa vecka när det bara är gubben och jag så blir det väl tyst omkring oss, men det är klart sen efter den veckan då är det jobbet som gäller igen.
Sommaren har ju inte varit den allra bästa i alla fall i mina ögon, jag älskar ju sol o värme med gärna ett bad i havet på kvällskvisten, men jag har inte badet alls, en gång var vi på g men då förstörde tjurarna vårt dopp, men sommaren är inte slut ännu så det kanske blir några dopp i alla fall.


Ha det Curi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar