söndag 14 februari 2010

CITRONER

Började sticka på en citron för ett litet tag sen.
Den blir underbar, sticker den på stickor nr 3. Men det lär bli många varv innan den är färdigt. Garnet är från Schoppenwolle, den tunnaste varianten. Hoppas bilden gör den rättvisa.

Sen har ju OS börjat och många sticker nån OS stickning. Jaaaa tänkte jag min OS-stickning blir mormors kofta då får jag den färdigt innan sommaren. Så den ligger i min ene stickkorg som får bli UFO-korgen. Stickade faktiskt ett helt nysta. Känns jättebra......men



Sen fick jag ju hem min vinst från Gina. Behärskade mej faktiskt några dagar, men jag hade ju ett nysta från Schoppenwolle i den tjockare entrådige kvaliten liggandes. Så i fredags la jag upp ännu en citron på mina nya stickor. De är kanon att sticka med och garnet också.
Jag har nu ändrat min OS- stickning till att få färdigt dessa båda Citroner. Den gröna lyckas jag säkert med, sen blir den andre lite mer tveksam, det beror på hur mycket ledigt jag får ta på sportlovet. Det kommer ju bli oerhört många maskor för jag får sticka fler mönsterrapporter på den.





Sen kunde jag inte låta bli att plåta vår söta lilla Queen.









Ha det Curi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar