tisdag 20 oktober 2009

JULKLAPP

Förste julklappen är klar, nu är nästa på g en mössa till min käre far. Stickas i drops fabel, egentligen skuule den stickas i 4 olika färger men jag använder en, det blir nog bra till en gammal man. Han har fyllt 82!

I helgen skall jag försöka ta lite kort på den ute, det är ju så mörkt inne nu på kvällarna. OM jag har kommit tillräckligt långt för att det skall vara nåt att vis så klart.

Gick en promenad med äldste hunden idag, han fyller 13 nästa månad och det är ju gammal för en hund. Men han hade nosen med sej och det skulle luktas överallt, att han sen inte hör nåt bekommer inte honom.

Sist men absolut inte minst så har jag fått paket!!! Det var Tant Kofta som skickade hem min uppifrånochner kofta igen efter hennes workshop på utställningen, tror det var i Borås.
Vi hade gjort en deal, hon behövde lite mer angoragarn och erbjöd sig att färga tre härvor till mej. Och oj vilken fin färg hon fick till, jag är ju i en lila period och hon hade färgat garnet lila i en underbar färg. Tror mej veta med vad det skall bli med, men som sagt inga nya projekt till mej själv innan julklapparna är klara!!!

Ha det Curi

2 kommentarer:

  1. Tack snälla Du för din kommentar!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du gillade färgen.
    Nu måste du plocka fram kameran. Jag är nyfiken på vad du gör.
    hej fr. Koftan

    SvaraRadera