torsdag 7 oktober 2010

MERA GARN


Nu har spinnrocken fått jobba igen!

Och som ni ser så har jag skördat lite i drivhuset!
Tomater, chili (en mild sort) och paprika blev det denna gång, dock är jag lite besviken, har inte fått så mycket som jag hoppades på. Tror taket har blivit lite väl smutsigt, så det kommer inte in tillräckligt med ljus, nu skall högtrycksprutan fram. hoppas det gamla plasttaket kommer att hålla :-)

Sen mitt garn, det vänstra är ett tvåtrådigt garn där jag omväxlande har spunnit rosa o grå alpacka. Den grå alpackan har jag spunnit samtidigt som jag la i lite ljusblå silke.
Helt i min smak. Men det andre, det till höger gillar jag ännu mer, ett tretrådigt garn, två tråder grått merino o en tråd mörkblå silke. Tror jag skall göra mer sånt o sen kanske sticka mössa o halsduk i det.

Annars inget nytt under solen, förutom att jag snart skall flyga till min dotter, själv förste gången, spännande, ser fram emot det.


Ha det Curi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar